05:56 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نوسانات ارزی

رفع چالش دسترسی به مواد ارزبر کوچک مولکول‌ها با کاربرد در حوزه دارو در کشور
نماد برتر- کوچک مولکول‌ها دسته‌ای از مواد با کاربردهای دارویی و سلامت هستند که ارزبری بالایی دارند و با توجه به نوسانات ارزی واردات آن با چالش‌هایی مواجه شده است؛ از این رو محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان با تمرکز بر تولید این محصول تاکنون موفق به تولید ۲۵ نوع از این مواد شدند تا حوزه پژوهشی و تحقیقات دارویی با بحران مواجه نشود.
کمبود پوشک نداریم/ قیمت مواد اولیه افزایش یافته است
نماد برتر- طبق گفته فروشندگان و تولیدکنندگان محصولات سلولزی کمبودی در زمینه پوشک در بازار وجود ندارد و حتی تولید بیش از نیاز است، اما به دلیل افزایش نرخ ارز قیمت محصولات این بخش که بخشی از مواد اولیه آن وارداتی است افزایش یافته است.
ریزش پی در پی لیر ترکیه
نماد برتر- لیر ترکیه بار دیگر به پایین ترین سطح تاریخ خود رسید.
لیر در آستانه سقوط
نماد برتر- ارزش هر دلار به نزدیکی ۸.۳ لیر رسید.
لیر ترکیه باز هم ریزش کرد
نماد برتر- نرخ برابری هر دلار برای نخستین بار از هشت لیر عبور کرد.
تولید فرآورده‌های آزمایشگاهی که ارزبری بالایی به دنبال دارند
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس دسته‌ای از پلیمرها را برای کاربردهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی تولید کردند که تاکنون وارداتی بوده و با توجه به نوسانات ارزی امکان واردات آن ها کاهش یافته است.
ریزش مجدد لیر
نماد برتر- ارزش لیر در مقابل دلار به کمترین سطح خود رسید.
افزایش نرخ ارز، تقاضای تسهیلات ارزی را کم کرد
نماد برتر-- مدیر عامل بانک توسعه صادرات ضمن اعلام میزان پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی در نیمه نخست امسال، گفت: زمانی که نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند، تقاضا برای تسهیلات ارزی کم می‌شود ‌که اکنون متقاضیان دریافت تسهیلات ارزی نسبت به گذشته کمتر شده و تقاضا برای دریافت تسهیلات ریالی نیز با افزایش مواجه شده است.
کاهش ۱۰۰۰ تومانی نرخ دلار با آغاز عرضه ارز توسط بانک مرکزی
نماد برتر- آغاز عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار در بازار توسط بانک مرکزی و همچنین افزایش سقف خرید صرافی‌ها در بازار متشکل به ۵۰۰ هزار دلار، زمینه افزایش عرضه و به تبع آن افت قیمت‌ها را فراهم کرد به طوری که نرخ دلار امروز (دوشنبه) نسبت به دیروز حدود یک هزار تومان کاهش یافته است.
لیر ترکیه باز هم ریزش کرد
نماد برتر- ارزش دلار به بالاترین سطح خود در برابر لیر رسید.
قفل زنجیر نابسامانی بازار مسکن در دست دلالان
نماد برتر- برخی کارشناسان انگشت اتهام گرانی مسکن را به سمت افزایش نابسامانی بازار مصالح ساختمانی نشانه می‌روند اما گویا مشکلات این بخش، زنجیره‌ای با صداها دلیل و علت در کنار نوسانات بازار ارز است که باز هم بافنده‌ی آن دلالان هستند.
موفقیت محققان کشور در تامین نیاز صنایع شوینده به مواد اولیه
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به فرمولاسیون مواد شوینده‌ گوناگون دست یافتند که علاوه بر تامین نیازهای داخلی اقدام به صادرات این محصولات کردند.
تقویت لیر با عقب نشینی بانک مرکزی ترکیه
نماد برتر-تصمیم بانک مرکزی ترکیه با افزایش نرخ بهره باعث تقویت ارزش لیر شد.
ادامه ریزشهای لیر
نماد برتر- ارزش دلار در مقابل لیر به بالاترین سطح خود رسید.
تعطیلی ۲۳ درصد از واحدهای نوشت افزار فروشی در اراک
نماد برتر- رئیس اتحادیه کتابفروشان، لوازم التحریر و لوازم مهندسی اراک گفت: 23 درصد از واحدهای نوشت افزارفروشی در اراک تعطیل شده اند.